петък, 18 май 2012 г.

Главата на пушача

Много се изписа последните 2 години за забраната за тютюнопушене на обществени места. Казвам две години, защото преди толкова време някъде решиха да наложат тази забрана. Една година след това разделиха помещенията за пушачи и за непушачи - познайте кои бяха прецакани от към места ... След още една година - то не бяха дебати, то не беше чудо - от вчера само чета за Мойсей, Хитлер, СССР, главите на пушачите били увредени и какви ли не други бисери, бисери - все едно четеш съчиненията на четвъртокласници. И все пак, както беше написал един приятел във фейсбук - "Ура колеги УРАААА!", приеха го и точно след две седмици ТРЯБВА да го спазваме, иначе - глоби. Останах с впечатлението, че най-малката е 300 лв и ако наистина е така - да му мислят пушачите!

Мен ми е широко около врата, защото отдавна минах на "светлата" страна - на непушачите :)
Независимо обаче пушачка или не - да отида аз да обядвам и на съседната маса да ми пафкат цигара след цигара и то в заведение предназначено специално за обедно хранене, не кафене или пицария  ... Толкова съм им се ядосвала, че независимо от вкусната храна се отказах да посещавам това заведение.
И пресен случай от онзи ден - ресторант, зала за непушачи, респ. липсват пепелници, пича си запали цигарата и си лафи с неговия приятел без изобщо да се замисли за миг, че нещо не е както трябва. Например, че нямаш пепелник на масата. Например, че е свеж въздуха в помещението и не виждаш друг около теб да си е вирнал цигарата. Евала на реакцията на сервитьорката - не беше от оня тип, дето едва успяват да те помолят да я изгасиш.
Жалко обаче, че нищо не зависи нито от нея, нито от управителя на което и да е заведение, нито от увредените или не глави на депутатите. Всичко е в главата на пушача. Онази задимена, никотинизирана глава, която няма срама да си тръсне пепелта на земята и с крак да си смачка фаса.

4 коментара:

  1. Пет пъти като ги глобят по 2 хиляди заведенията и ще им дойде акъла и ще почнат да следят стриктно кой пуши и кой не!

    ОтговорИзтриване
  2. много се радвам, че го приеха, сега идва по-трудното - да се спазва правилото! За съжаление в нашата България това е като - mission impossible!

    ОтговорИзтриване
  3. Свилен Атанасов28 септември 2012 г. в 13:52

    Габи, прекалено нежна си и лаконична, що се отнася до пушачите, отношението им и разбиранията им. Най-веселото е, че дори не го проумяват, че става дума за тяхното здраве и това на децата и внуците им, за здравето на нацията ни. Освен това не зачитат правата на непушачите, но какво можеш да очакваш от един наркоман? Нормално е да се борят за това, да могат да си поемат дозичката никотин(и бонуса- коктейл отровни химикали добавена от производителя на цигари), където и да им се наложи. Ако ги питаш - те не са наркомани, не, обаче не могат без цигари. Те и другите наркомани не са наркомани, но и те не могат без дрогата си. Като не са наркомани да спрат да пушат. Добре, ама не могат. Наркомани имащи нужда от помощ. Смешно е, как един наркотик, който води до смърт и уврежда по много различни начини и не на последно място води до пристрастяване, което трае обикновено години или цял живот, да е легален и да се продава свободно.
    Говориш за заведение за хранене, но на мен не ми е приятно да пушат до мен, докато съм в парка на чист въздух. Не ми е приятно да ми димят докато чакам автобуса на спирката и т.н. Още по-стриктна трябва да е забраната.
    Винаги ми е приятно да споря с пушачи, по-лесно не ми е било да споря с когото и да било. Плюс това има и смях, като им чуеш аргументите.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Както вече казах - всичко е заради "Онази задимена, никотинизирана глава, която няма срама да си тръсне пепелта на земята и с крак да си смачка фаса".
      Хората са различни, не може всички да са като нас.

      Изтриване